Fyrverkerier nu?

Nu får det väl vara nog. Det har gått mer än 2 veckor och vad hör jag inte utanför fönstret - jo fyrverkerier. Jag må inte ha en skotträdd hund men de där förbannade fyrverkerierna skrämde slag på mig. 2 gånger per år får man smälla, det är illa nog det. Men då kan väl folk för f'n hålla sig till de datumen och inte smälla när det känns ok.
 
Förutom att jag fick en mindre chock av fyrverkrierna så har fluff och jag tränat lite, ska köpa 2 böcker av Hana i veckan och bara barnvakt åt mosters fina schäfer Aska medan Hana ska in på AF. Sen följer de med hem till oss en sväng innan de måste åka hem igen.
 
Iz har fått pyssla med aktiveringskuben och fått köra med aktiveringsspelet och är nu nöjd och sover. Eftersom jag glömde ta fram hundmat imorse (klumpigt gjort) så fick Izor färsk kyckling till kvällsmat och det gick ner som vanligt. 
 
Min snälla mamma skickade med en present åt Izor när pappa kom förbi. En förpackning blodpudding. Ska göra hundgodis i veckan och ojoj vad Izor kommer att bli glad. 
 
Tidigare idag var Wictoria hundvakt och det gick jätte bra. Det är första gången som någon annan förutom mamma/pappa som är hundvakt åt honom. Han hade skött sig bra och var inte sådär jätte jobbig som han kan bli ibland. 
 
Det har varit en fullspäckad dag och nu vill jag bara krypa ner framför en film innan jag gör kväll. 
God natt!

Kommentarer
Postat av: Solus

Hörde fyrverkerier för ca 20 min sen haha.... tycker att det är jätte tråkigt att efter 2 veckor så smäller folk fortfarande.
tycker själv att kommunen ska hålla i sånt, att alla samlas på en plats och ser fyrverkerier, nog bättre för miljön och för hundägare och mer trevligare!
har skrivit om din blogg på mitt senaste inlägg, hoppas att det är okej för dig att jag gjorde så!

Svar: Det är oerhört respektlöst och kan vara livsfarligt om en raket tänds fel och den kanske flyger in i ett fönster eller på en människa/djur. Min fd tik's mamma blev oerhört rädd för människor efter att några barn/ungdomar kastat smällare på henne och de small på hennes rygg.
Jag är helt emot allt som har med smällare att göra men som jag skrev, ska det smällas så borde folk visa sina medmänniskor respekt och smälla när det är tillåtet.

Det är helt okej att du skrivit om min blogg. :)
Mandana Veysi

2014-01-14 @ 01:38:55
URL: http://solus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0