Frisk som en nötkärna

Skoldagen gick riktigt bra idag! Tänk att en vila från träningen kan göra så stor skillnad.
Jag har i flera veckor försökt lära Izor att backa intill en vägg med en vinkel utan några resultat om vi inte haft ordentligt med hjälpmedel men idag fixade han det. Med lite hjälp av en extravägg och en pushade Sabina så fixade han det!! Vi filmade även Izor där vi skulle visa hur man använder sig av baklängeskedjning samt att vi tränade lite grundfärdigheter. Izor var som en klocka idag och presterade bra och vi avslutade träningen när han var trött.
 
Kl 4 hade vi tid hos veterinären och Izor är frisk som en nötkärna och nyvaccinerad, misstänkte påbörjad öroninflamation men nej. Om han hade haft någon infektion så har jag själv lyckats bota det genom ordentlig öronrengöring. Veterinären kände och klämde på rygg/leder och allt var OK, ingen reaktion från Izor. Han lät sig undersökas utan att tveka och jag fick höra att jag hade en pigg och välvårdad kille. Det glädjs i mattehjärtat.
 
Nu sover en trött och nöjd Tervueren och imorgon åker vi till Söderhamn, blir nog dött på bloggfronten då jag varken tar med mig kamera eller dator. Ha det!

Kommentarer
Postat av: Sabina Pettersson

Skönt att det gick bra hos vetten!

Svar: Verkligen. Nu får han se till att hålla sig tip top tills nästa års spruta ska tas. ;)
Mandana Veysi

2014-01-30 @ 19:19:07
URL: http://anibaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0