Storstädning

Har storstädat hela lägenheten, skura golv, dammsugit, torkat bänkar/lister, gjort rent spisen osv så nu är det riktigt fräscht här hemma.
 
Igår stötte jag på en man på väg till Dollarstore som stoppade mig, han hade en terv hane med sig så vi stannade och pratade lite (Hade Izor med mig). Hans vovve kom från Bästdals och var en riktigt fin hund. Izor kunde inte visa sin goda sida då och var helt galen i kopplet. Eller tja, han var rätt lugn i kopplet men har under de senaste dagarna blivit så bortskämd med kanonfina hundmöten så det ligger nog någonting i det.
 
Inne på dollar köpte jag den fina ugglan som jag ångrade att jag inte köpte tidigare och en lampa som ska fästas i Izors halsband. Den har 2 lägen, ena läget är enkelt ljus och det andra läget är blinkande. Tyvärr råkade jag på något konstigt sätt ha sönder själva klämman (troligtvis var den trasig redan innan) så jag ska gå tillbaka till Dollar imorgon och kräva en ny.
 
Iz och jag var till den stora rastgården här på Brynäs där han  fick härja som en tok. Har varit extremt trött hela dagen och nu har jag fått svar på varför, pappa glömde ge mig min morgon medicin så jag var sovit fram till kl 4. Izor har inte sagt till att han behövt gå ut heller utan har bara gillat läget.
 
Och på tal om promenaderna, fyyyy vad trist det är att komma hem efter promenaderna numera, hunden blir himla grisig så får lyfta i honom i badkaret efter varje promenad och vattnet blir bokstavligt talat svart. Om jag inte skulle skölja av honom varje gång hade lägenheten blivit riktigt äcklig på bara 1 dag och jag är sån som inte gillar  när det är skitigt.
 
Nu ska jag öppna en chipspåse, IZ har fått ett tuggben men har slutat tugga på det och sover nu. Imorgon är det alla hjärtans dag och jag tänker inte göra något speciellt. Alla verkar ta den dagen på så stort allvar. Kanske lagar någor gott till mig och har kött i frysen till Izor så det blir nog bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0