sämsta träningspasset på länge

Tränade en sväng med Izor nu på kvällssidan då jag fick insperation av Sabina. Träningen gick inge vidare och det slutade med att jag blev frustrerad och Izor var inte med på noterna alls. Han var förvirrad (pga att jag var så otydlig) och började stressa.
 
Så vi avbröt träningen när jag inte tyckte att det var kul längre. Vi körde lite sitt, ligg och stå övningar och lite tricks. Vi började även träna ett rallymoment. När hunden ska gå runt föraren och sätta sig i position.  Där slutade vi träna då Izor började slarva som sjutton, bjuda på olika beteenden m.m. jag skyller inte på Izor utan det är jag som inte har varit tydlig nog, och jag kan nästan garantera att han hade fixat det om vi hade en klicker. Klickern är en jättebra förstärkare i våran träning.
Nåja, nya tag imorgon. Nu ligger han utslagen på golvet och sussar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0