kloklippning

Vaknade sent idag och Klas gick en sväng med hundarna som levde rövare ute i snön. Senare hjälpte lisa mig att klippa klorna på Milla. 
 
Jag fattar inte riktigt hur hon har blivit så rädd för klosaxen. Varkeb jag eller någon annan har någonsin klippt henne i pulpan och tidigare låg hon och sov när man klippte klorna.
 
Lisa fick komma ner och hjälpa mig att hålla milla lugn då hon greps av panik när jag skulle klippa klorna. Lyckades klippa alla klorna utan problem när lisa satt med Milla och pratade med henne/gav henne godism hon slappnade av och vi slapp en stressig brottningsmatch.  
 
Jäklar vad det är skönt att Izor är lätt att klippa klorna på. Han stretar inte emot och ligger lugnt stilla. Jag har råkat klippa honom i pulpan många gånger men han har inte blivit ett dugg berörd av det. Han har lärt sig att desto lugnare han är, desto fortare är det över och godis väntar.
 
Vi tvåbenta har spelat spel och snart ska vi äta. Imorgon ska vi hitta på någonting kul med hundarna, idag har de fått legat på vila.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0