förvånad matte

Var så trött igår när vi kom in efter sista promenaden så jag hann inte blogga då. 
 
När vi gick våran runda så gick Izor faktiskt relativt fint i kopplet, han gick en bra bit framför mig men hängde inte i kopplet som han brukar göra. Vi gick till det gamla vanliga stället som jag brukar gå till om det är akuta/korta rundor där han får springa av sig lös.
 
Helt från ingenstans bestämde jag mig för att Izor skulle gå lös hela vägen henm igår lyssnade han mycket bättre på när jag kallade på honom. Han gick fot nästan hela vägen hem och han var så avslappnad i kroppen.  
 
Helt från ingenstans stannar han till och spänner sig lite men kom då jag kallade på honom då han hamnade en halvmeter bakom mig.  När han kommit fram till mig hörde jag massor av skall. Då har Izor fixat ett hundmöte, lös Helt själv! Trots att den andra hunden skällde så släppte izor det direkt och vi fortsatte gå. 
 
När vi skulle över vägar sa jag åt honom att sakta ner i tempot en bit innan och när jag kommenderade honom att stanna så gjorde han det. Det gick utmärkt att gå över vägarna och när vi kom hem åkte han in i badkaret för att få tassarna sköljda.
 
Måste skölja av honom efter varje pronenad om jag inte vill ha en sandstrand inne i lägenheten.  Men jag sköljer tassarna främst för såret han fått i trampdynan och sen för att det är otroligt mycket vägsalt ute på gatorna som inte alls är bra.
 
Hur ofta sköljer ni era hundars tassar under vinter halvåret?

Kommentarer
Postat av: Lilla solus

Vad duktig Izor var! när gick ut med ut med becky som tyvärr är död nu så tvättade jag hennes tassar efter varje promenad under vintern, tänker göra samma sak med den framtida valpen, har faktiskt funderat på att köpa hundskor haha... dom saltar ju inte här i Växjö som jag bor i utan kastar såna här små stenar :/

Svar: Vet att i vissa kommuner använder de sten/glaskross! Helt sjukt. Jag bor ganska eller väldigt centralt och här saltas det för fullt. Får lyfta in Izor i badkaret efter varje promenad. Väldigt jobbigt men kan inte låta honom gå med saltade tassar.
Mandana Veysi

2014-02-11 @ 12:25:41
URL: http://solus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0