julen

Gårdagen var en riktigt trevlig dag. När jag och  min syster vaknade började vi med matlagning och  städning. Kokade risgrynsgröt medan M fixade den veganska julskinkan. Varför vi köpte en vegansk skinka är för att jag är vegan och inte äter någonting från djur. Det fanns såklart vanlig skinka på bordet till dom andra. Aryah var i himmelriket och försökte vid flera tillfällen stjäla julmat så vi fick vara på henne hela tiden. Hpn är snabb som en vessla den där mallen.
 
Det var Aryahs första jul och hon var så trött på kvällen. Det tar på krafterna att leka med alla  och försöka stjäla mat. Och självklart fick hundarna lite julklappar dom också. Izor fick en hjärtformad namnbricka i "guld" av mamma och av min lillebror fick han 3 tuggben.
 
Aryah fick ett rött hurtta koppel av mig, 3 stycken  tuggben av brorsan och sen fick båda vovvarna en torkad oxstrupe av Cornelia som dom älskade!
 
Vi har fått ordentligt med snö här och Aryah och Izor  tycker att det är så kul. Dom springer och leker i snön. Är väldigt glad faktiskt att vi fått snö. Då hundarna inte alls blir leriga och skitiga efter promenaderna. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0