stadsfesten

Igår gick jag, hundarna och mamma ner på stan för att miljöträna hundarna. Varje år hålls en fest på stan där det finns bland annat säljstånd och karuseller. Tyckte det var ett ypperligt tillfälle att träna hundarna på. 
 
På vägen dit ramlade Aryah ner i en fontän när hon skulle utforska den men hon var uppe på land lika fort och totalt obrydd. Väl framme i stan kom det självklart fram folk som vela hälsa på henne och det tyckte Aryah var så roligt. Hon älskar folk så hon sprang fram till alla som pratade om henne. Vi stannade till på olika ställen, vid karusellerna och tittade på när folk åkte, vi stannade till vid olika stånd och vi avslutade stadsrundan mdd fika på Waynes uteservering.  Aryah somnade efter en stund i mitt knä och Izor satt lugnt mellan mig och mamma. Under dagen hade Izor gjort 3 utfall, jag hade väntat mig minst 6-8 stycken.  Men supersmarrigt godis och en glad matte fick honom på andra tankar. 
 
Efter att vi fikat gick jag och hundarna till bussen och på vägen dit träffade vi en supersnygg mallehane. Inte varje dag man stöter på en malle här i Gävle.
 
Bussresan hem gick jättebra. Aryah klev på bussen själv och var så lugn så. Visst var hon riktigt trött men jag tror att Izors lugna energi på bussen fick henne att koppla av. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0