Skogsäventyr

Igår kom Emma hit för att övernatta hos oss. När hon kom så packade jag en ryggsäck, selade på hundarna så begav vi oss ut på äventyr.
 
Det första jag märkte när vi kom utanför dörren var hur det sved till i ögonen på mig och att det blev lite tungt att andas. Efter en kort stund såg jag att det var en aning immit ute. Kom då på branden som är i full gång. Emma lugnade mig med att den var långt borta och att vinden bara hade blåst åt vårat håll men fy så obehagligt det var.
 
När vi kom till skogen så släppte vi hundarna så de fick springa i sin takt. Det är första gången som Aryah varit i skogen sen hon kom till mig och hon hade superroligt. Hoppa över stock och sten, plaska i vatten och springa som en blådåre bland blåbärsriset. Både Izor och Aryah hade det jätteskoj och de lyssnade så fint på inkallning trots att de var ute på egna upptäckter.
 
Efter en stunds strosande i skogen så bestämde vi oss för att gå hem då myggen blev fler och fler, väl hemma hade vi en riktigt trött malletös och en bra trött tervgrabb. Emma och jag var hungriga och lagade mat, vi knöt paracordhalsband till hundarna och sen somnade vi.
 
Aryah har fått två halsband och det får räcka tills hon blir större. Ett rosa/vitt halvstryp och ett rött extra brett halvstryp. Har tänkt knyta ett halvstryp till Izor också, får se om jag gör det nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0