miljöträning på Getaway campingen

idag tog jag hundarna på en timmes promenad. tanken var att vi skulle ner till vattnet så de skulle få bada men på vägen dit möttes vi av festivalfolk och insåg rätt fort att vägen till vårat badställe var inhägnat och att Getaway campingen låg där. jahapp tänkte jag, inte tänkte jag vända hemåt bara för att vägen var avspärrad. bestämde mig för att miljöträna hundarna då och gick omkring vid campingendr vi mötte glada besökare, vakter och funktionärer. flera av besökarna och de som arbetade på plats stannade till och frågade om de fick hälsa på Aryah. visst fick dom det, däremot lät jag Izor få space. såg ingen mening att fulla främlingar skulle hälsa på honom när jag vet att han tycker att det är jobbigt att hälsa på folk. till skillnad från maligatorn som hoppar upp i famnen på vilken främling som helst.

är iallafall väldigt nöjd med hundarna idag. de klarade av den stökiga miljön utan problem och det är det viktigaste för mig.

nu ska vi göra kväll, imorgon väntar en ny dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0