lydnadsträning och foderbyte

Igår bytte jag foder på Aryah. Hon äter numera Four Friends valpfoder och än så länge har foderbytet gått bra. Hennes avföring är inte lika lös som den var av RC. Hon är helt tokig i maten, studsar upp i luften när det är matdags och är på tok för ivrig för att sätta sig ner. 
 
Vi har tränat mer lydnad och jisses vilken hund. Hon är bara 10 veckor gammal och presterar otroligt bra. Hon har full fokus på mig och sköter sig utmärkt. 
 
Körde ett längre pass med Izor och då fick lillan träna passivitet så jag knöt fast henne i äppelträdet på gården. Efter några minuters protestskall så blev hon tyst och var tyst under nästan hela träningspasset.
 
Izor då, vi har som sagt inte tränat seriös lydnad på månader så nur det skärpning. Han har kanonfin fokus på mig, vet precis vad han ska göra. Men det går fär långsamt. Exempelvis läggande under gång. Han tar några steg innan han lägger sig försiktigt på gräset så nu ska vi fokusera på läggandet ett tag. Samt på ingångarna. Rumpan är inte riktigt med. Men jag får skylla mig själv som inte hållit igång träningen. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0