livet leker

Igår hade jag och hundarna en toppendag. Vi startade dagen med att åka ut till Bönan för att träffa min fina vän Emma och hennes pojkvän Olle. Bussresorna gick väldigt bra, båda två slog sig till ro och sov under nästan hela resan. 
 
Väl framme så mötte E och O upp oss och Izor böev som tokig. Han hoppade omkring, pussade Emma och tilö min förvåning hoppade han glatt upp i Olles famn och vela bli ompysslad. Lilla Aryah som var nyvaken från resan hälsade lite snabbt på dom innan hon gick iväg för att kissa.
 
När vi kom ner till gården så släppte vi hundarna lösa och gick ner till havet (som ligger några meter från huset) och Izor simmade lite medan Aryah nöjde sig med att doppa tassarna och magen. Efter en stund kom Emmas mamma pch lillasyster för att hälsa på de fyrbenta och båda skötte sig exemplariskt. Det var så roligt att se. Extra roligt var det att Emms mamma sa till mig vilken enorm skillnad det blivit på Izor. Och hon har bara träffat honom snabbt några gånger. Jo visst har han utveckats, han har blivit en jättetrygg hund!
 
Vi satt i solen och pratade medan Olle och Emmas lillasyster Agnes turades om att kasta boll till Izor. Aryah hittade en hink som hon tyckte var superrolig att leka med. 
 
När A blev trött la hon sig och sov under min solstol och E & O gick in för att laga mat. 
 
Nästan hela dagen har någon lekt med Izor, han har inte vilat speciellt mycket under dagen. Märktes att han njöt för fullt. 
 
Vi testade sen att släppa ut Emmas Prazky kryzarik Bella som Izor är bra kompis med och Bella pch Aryah fann varandra direkt.  Ojoj så dom lekte. Jätteroligt att se att dom funkar så bra ihop. Jag har känt Bella i 3 år och aldrig sett henne leka med en annan hund så det var hur kul som helst att se dom två leka. Och det bästa av allt är att Aryah fått en lekkompis. Hoppas att de leker lika fint när A blir äldre.
 
Lite senare på dagen tog vi hundarna pch packade in dom i bilen för att åka till Olle då han skulle hämta grejer. O's mamma är uppvuxen med Groenendael (belgisl vallhund) så vi tänkte att vi skulle överraska dom med mina 2. Jag trodde ärligtalat inte att det skulle gå så bra som det gick. Aryah sprang dit och hälsade på alla och Izor. Han gjorde detsamma! Han blev stormförtjust i dom och var med dom hela tiden. Olles mamma blev kär, hon kunde inte slita blicken från vovvarna och gosade så med dom.  Efter besöket där fick Olle ett samtal av sin mor. Efter år av tjat efter hund så gick O's pappa med på att skaffa hund. Han blev störtförtjust i både Aryah och Izor. Men någon belgare blir det inte så vitt jag vet. De ska kolla på olika raser och besöka kennlar till en början.  Kul!
 
När vi åkte tillbaka till Emma gick Izor iväg med Agnes (Emmas lillasyster) och badade. Jag litade så på Izor och könde att jag inte hade något behov av att hålla koll på honom. Han pch Agnes blev jättefina vänner. Aryah låg och sov på bryggan med oss medan vi pratade om allt mellan himmel och jord. 
 
Av bussiga Emma fick Aryah en röd julius-k9 sele som passade henne superbra. Men eftersom hon växer som en tok så får Emma tillbaka selen när A vuxit ur den så kan hon ha selen till Bella (som var tanken från första början).
 
På bussresan hem däckade hundarna direkt och sov hela resan in till stan, och under nästa bussbyte sov dom också. Efter några timmars sömn gick vi en nattpromenad och båda var lösa. De lekte hejvilt med varandra innan vi gick upp för att göra kväll. Gårddagen var med andra ord UNDERBAR!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0