kvalitetstid med Aryah

Igår åkte jag, min syster och Aryah till Furuvik. Izor fick stanna henma med mor av flera anledningar och det ångrar jag inte då det hade blivit extremt jobbigt med 2 hundar i parken.
 
Innan vi tog bussen åkte jag hem med Izor och fick ett sms från min syster som slrev att 5 stycken varit fram och hälsat på henne, varv 1 visste att hon var en Malinois. Hon var lugn och cool trots att det var livat på stan. Under bussresan till Furuvik sov hon hela resan och inne i parken charmade hon folk. Det var första gången som Aryah var med till Furuvik och hon tog allt med ro. Vi tittade på apor och de var lite konstiga tyckte A som småbuffade på dom. Sedan började det regna som sjutton. Tur som vi hade hann vi ta skydd vid en toalett medan det blixtrade, åskade och regnade något förfärligt. Aryah  som inte tycker om regn var glad att sitta inne på toan. Efter någon timme sprang min syster iväg och köpte regnponchos till oss så vi kom därifrån och när det lugnade sig lite gick vi fort till närmsta restaurang för att äta med en sur och blöt valp. 
 
Nägon timme senare slutade det att regna och vi gick runt i parken. Tittade på kängurus, getter, orangutanger och alla möjliga djur. Aryah var inte speciellt intresserad av djuren utan tyckte det var roligare att bli klappad på av besökare. Några timmar senare tog vi bussen hem med en blöt och trött Malinois valp som sov resten av kvällen  bilder kommer senare under dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0