inte okej

somnade i soffan igår kväll och vaknade idag av att jag fick en tass i ansiktet av pirayan som sov nöjd bredvid mig. jag har börjat bli sjukt trött på kvällarna. vill sova tidigt och det är väl bra. förutom när man har en valp som måste ut. förr somnade jag tidigt på morgnarna så jag är glad över min min ändrade dygnsrytm.

klockan är inte mycket nu, vädret ser bättre ut än igår så jag tänkte lägga ett varsitt spår åt hundarna om en stund. igår riggade jag och min syster upp en liten fotostudio (vi försökte iallafall) och fotade. fick nya bilder på mig och hundarna som ni ser i det tidigare inlägget.

var inne och kollade instagram och såg att någon kopierat en av mina bilder och lagt upp på sitt konto. vad ska man sägam jag blev inte riktigt glad och skrev till personen så förhoppningsvis får jag ett svar tillbaka samt att bilden tas bort. jag blir inte arg eller sur om folk frågar om de får låna mina bilder (undantag finns) men att kopiera och ladda upp är inte okej. kommer börja använda min logga på mina bilder igen. vilket är synd då det tar extratid och energi att märka alla bilder. men jag blir inte särskilt glad över att se mina bilder hos vilt främmande personer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0