Frön, förbannade frön!

Kom in för en liten stund sen med vovvarna efter ett äventyr bland buskar och snår efter Izors försvunna blåa boll. Vi hittade tyvärr inte den (vilket jag inte trodde heller) men vi hade det rätt trevligt där ute endå. 
 
När jag hoppade ut från "djungeln" kollade jag på mina byxor och sen på Izor. både mina byxor och hela Izors päls var täckt av frön. Så det var bara att gå hem, hämta borstarna och ta itur med det utomhus. Det tog sin lilla tid men när det var klart blev han riktigt snygg igen.
 
Det är otroligt skönt att ha en korthårig hund där sånt skräp inte fastnar på och inte två långhåriga. Skulle nog bli tokig och raka av dom pälsen och det skulle jag ångra stort. Nä, skaffar man sig en långhårig hund som kräver pälsvård så ska man hålla efter. Tycker jag. Och det står jag fast vid. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Första året i Hjo

Tervueren, känner inte till. Men en vacker hund är det. Vi har en labbe som har fått sådan krullig päls. Gör inget, han är finare så.

Svar: Kollade in din blogg. En jättefin labbe verkligen.
Mandana Veysi

2014-08-17 @ 16:58:59
URL: http://hanskhjo.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0