foderbyte för lillen

Eftersom aryah inte varit riktigt bra i magen sen jag bytte foder på henne från Royal till Four Friends så ska vi göra ytterligare ett byte. Vi kommer att gå över till JW fish and rice (om det hette så?). Jag vill inte ha en hund som ständigt går med halvtaskig mage. RC går jag inte tillbaka till. Hon tyckte inte om det speciellt mycket trots att hon åt det men jag tycker att det är på tok för mycket skräp i det fodret. Avföringen var inte heller någon höjare. Nu är hennes avföring bara en stinkande sörja. Inga "fina" korvar. Vilket är vad jag vill ha. Hade jag haft en tillräckligt stor frys hade jag kört på färskfoder. Har egentligen inte ekonomin men skulle det krävas för en bra mage så skulle jag inte tveka. Men nu ska vi testa JW och jag håller tummarna att det är ett bra foder för lilla pirayan.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Petra

Min Nikita har ju legat inlagd med blödande magsår under tiden hon var på kollo. Hon åt där färskfodret Pondus men när hon kom hem igen så var magen inte bra ännu och då började jag ge henne Orijen, och vipps var magen kanonfin igen. Så nu äter hon det och en del Pondus :)

Svar: Orijen har jag inte tänkt på. Bytte från RC till Orijen när jag fick Izor men pga matvägran och avmagring har jag uteslutit det fodret. Det sitter lite i huvudet på mig efter det med Izor. Men va skönt att Nikita går bra på det fodret! Håller tummarna att vi hittar rätt sort för oss! :)
Mandana Veysi

2014-08-27 @ 19:18:36
URL: http://www.mallezon.se
Postat av: Elin & Olle

Håller tummarna :)
ja bytte från färskfoder (fodax) till accan för några månader sen, då han va ständigt dålig i magen :( men nu e han bra :D

Svar: Tack. Så himla knepigt med den här foderjungeln. Har aldrig riktigt varit intresserad av torrfoder då jag håller mig till färskfoder men nu när man har en för liten frys så får lillen är torrisar. Så håller tummarna att jag hittar något son passar :)
Vad skönt att Olle är bra i magen nu!
Mandana Veysi

2014-08-27 @ 21:33:18
URL: http://teamtollare.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0