Kyla

På eftermiddagen gick vi en långpromenad med hundarna, herregud de betedde sig som om de aldrig hade sett ett koppel tidigare. Aska drog för hela sitt liv och Izor dansade omkring i luften och sprang kors och tvärs mellan Hana och mig, Vi gick igenom en skogsdunge innan vi kom fram till straden där hundarna fick rusa av sig. Endast 9 grader "varmt" i luften och de fyrfotade skuttade i vattnet och busade. Hackade tänder när jag såg dem leka i vattnet, fy det måste vara minusgrader i vattnet nu. Så badsäsongen är numera över för Izor. Tänker inte utsätta Izor för att bli kall om musklerna så istället får vi aktivera oss på annat sätt drag/klövjeväska. 
 
När vi kom hem så gick jag direkt och tog ett bad, gav sedan Izor kvällsmat och har nu satt mig ner med en kopp te. Hundarna är nöjda och glada över dagens lek på stranden och matte ska inviga vinterjackan! För nu jäklar går det inte att gå omkring i skinnjacka längre. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0