Hundbad

Nu ska Izor och jag möta upp Wictoria för att låta hundarna bada. Tar med mig en boll så herr Tervueren får träna lite fys. Det var ett bra tag sen nu. Vi får passa på att utnyttja ån så gott vi kan nu innan det blir frost. Tycker att det är jätte viktigt med fysträning. Vad tycker du? Hur viktigt är det för dig att fysträna din hund? 
 
Nu i vinter kommer Izor att få dra pulka med isklumpar i samt springa i djupsnö, det blir automatiskt mindre fysträning när det är vinter. Man håller inte igång lika mycket. Hade jag kunnat åka skidor så hade han fått dra mig då men tyvärr är jag urkass när det kommer till skidor så jag tänker inte riskera min eller Izors hälsa. 
 
Ni får gärna komma med tips på vinteraktiviteter. Vi har ingenting emot att hålla igång ute i några timmar (så länge jag får hålla mig i rörelse) Me nu med nya varma vinterskor kanske jag äntligen kommer hem igen med varma fötter!
 
Nej nu får jag skärpa mig, Wictoria väntar på mig. Tar med mig kameran och ska försöka få några bilder på hundarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0