Högbo Hundutställning

Idag blev det ingen sovmorgon minsann, vaknade 15 över 6 av att Emma ringde mig. Kastade i mig halva frukosten, pussade terven på nosen och skyndade mig till station för att få skjuts av Emmas snälla pappa. 
 
När vi kom fram var det kallt, trist väder men vi var endå rätt pigga. Emma och jag letade reda på Monah och strax därefter dök Sabina upp. Vi fick västar att ha på oss och strax därefter öppnade vi grindarna till utställnngen. 
 
Började droppa in lite folk och sedan var det hundar överallt. Vet inte hur många gånger jag sagt Hej idag, men jag log efter att jag pratat med varje person. Efter ett par timmar var vi stelfrusna, mina händer hade domnat bort helt. Till slut dök solen upp och vi fick dra iväg och käka. Efter det blev det en titt på säljstånden. Ska ha med lite kontanter imorgon, ska köpa iallafall 2 saker. Ni får se imorgon vad det blir för något. Kan hända att jag får med mig någonting mer hem, vem vet.
 
Vid 1 tiden var det riktigt varmt men jag klagade inte. Senare på dagen spenderade vi tiden med katalogförsäljning/inträdesbetalning. Gick super bra och vi hade det trevligt. 
 
Vi kikade lite på juniorhandling, och lite i stora ringen. Var en hel drös fina hundar.
Och jag har fått upp ögonen för en liten, liten ras. Har länge tyckt om utseendet på rasen men aldrig kommit på vad sjutton den hette. Nämlingen Norsk Lundehund. Ska läsa på om rasen och se till att få träffa mnga individer för att se om det är en ras för mig. (blir i sådannafall efter mallevalpen). 
 
Orkar inte koppla in mobilen i datorn för att överföra dagens kassa mobilbilder så jag tar med mig systemkameran imorgon och fotar lite med den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0