Tycka om andra

Jag är inget fan av alla hundraser som finns, jag tror inte att många är det.
 
Det finns raser som jag inte tycker om för 5 öre men som jag kan tycka är fina.
jag kometerade en bild på facebook och det blev ett jäkla ståhej. Bara för att jag inte tycker om en viss ras eller skulle skaffa en sådan så har jag väl rätt att tycka att de är fina, inte sant.
 
Ex, jag tycker inte om muskelhundar/bullhundar för 5 öre. Men vissa individer tycker jag är fina. Är det fel, har jag inte rätt att tycka att den individen är fin. 
 
Jag vet att många tycker att min ras Tervueren inte är ett dugg fin men ingen har tvingat dem att tycka det. Sen har jag stött på folk som inte alls tycker om min ras utsendesmännisgt men som gillar min hund som individ. 
 
Jag kan tycka att enskilda individer är jätte härliga och trevliga av raser jag faktiskt inte tycker om. Man måste inte älska alla raser. 
 
För mig är det så iallafall, tycker jag om en viss individ så ser jag ofta skönheten i den. För att inte jämföra med andra hundar då det blivit ett jäkla ståhej om det.
 
Min vän Sabina har flera gånger sagt nu i efterhand att hon inte tyckte att Izor var speciellt fin när han var yngre men att han nu har utecklats till en snygg hund. Hon har trots att hon inte tyckt att han är fin älskat honom som sin egen hund. Sabina och Izor har ett jätte fint band och Izor blir mer glad över att träffa Sabina än hennes hundar. 
 
Tycker att folk är så jäkla jobbiga som faktiskt inte har bättre för sig än att lägga ner energi och skriva lång kommentarer om att jag borde ändra uppfattning om blandraser/bullhundar för att jag tycker att En individ är fin. 
 
Och slutligen nej, jag kommer inte ändra min uppfattning eller bild av dessa hundar hur fina dem än är.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller med dig, men kan inte gilla alla hundraser. Jag gillar inte mops, fralla o eng bulldog och de andra raserna med upptryckt nos, just för att jag bara ser problem med de hundarna. Men det är min åsikt o de ska andra kunna acceptera helt enkelt!!

Svar: Jag gillar inte heller hundar med intryckta nosar som lider av andningsbesvär men jag har träffat individer som jag tyckt riktigt mycket om. Du har helt rätt, man ska ha rätt att få tycka vad man vill utan att folk ska lägga sig i!
Mandana Veysi

2013-11-17 @ 11:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0