Terv vård

Har pysslat om terven lite idag och vi har fortsatt att träna på att ligga lugnt i mattes famn medan jag borstar tänderna på honom. (ha har aldrig behövt tandborstning men förr eller senare kommer det att behövas så det är lika bra att han är van). Med en vanlig tandborste är det inga problem men nu har han fått en såndär supertandborste som är elektisk. Den har ju enorma fördelar om hunden vill vara still och idag var Izor still!
Hade på lite tandkräm som smakade lever bara för att han inte skulle tycka det var allt för tråkigt. 
 
Efter det pysslade jag om öronen lite, ryckte lite päls som vuxit och tvättat rent ena örat som var lite grisigt. 
En genomgång med furminatior blev det också, han ser ut att ha lika mycket päls nu fast jag fick bort en hel del. Nu får han sluta fälla!
 
Efter det köre jag en "daglig" genomborstning av byxor, fanor och mage på honom och det gick som på räls.
Som avslut fick han ett plastben jag köpte på Dollarstore med chokladsmak och tänk att han tyckte om det! Det trodde jag aldrig! men där ser man. Tur att jag köpte två ben, ett med chokladsmak och ett med vanilj. 
 
Vi har tränar lite linförighet och det ser faktiskt riktigt fint ut. Snart ska jag plocka fram aktiveringsspelet och låta honom köra lite innan vi går ut en snabbis.
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0