Söndagsstädning

Då var det söndag igen, det betyder storstädning av lägenheten. 
jag dammsuger några gånger i veckan men en dag i veckan är det verkligen storstädning och det behövs nu när terven fäller. Det är hundhår överallt, ska ta ut honom på balkongenn sen och dra igenom honom med furmination.
 
Nu är det iallafall rent här, ska dricka min smoothie som egntligen skulle varit min frukost. Jaja, sen frukost får man ta ibland. 
 
Iz har varit ute och snart blir det lite pyssel med aktiveringsspel och lite olika övningar. 
En stor sak för Oss är att Izor blir alt mer van med dammsugaren. Han springer inte undan/smyger undan från den utan kan sitta bredvid mig medan jag dammsuger och tittar på. Det är jag jätte glad för. ♥ Det kanske är en skitsak för er men inte för mig. 
 
Hundmötesproblemen blir allt bättre, jag håller lugnet så gott jag kan och Izor gör inte längre utfall! Eller visst händer det om en hund dyker upp från ingenstans och börjar tokskälla på honom. Nu går han en bit ifrån mig och "harklar" sig, jag säger åt honom att vara tyst och faktum så är han tyst då. 
 
Sen har vi såklart dagar då han är i sin egen värld på promenaderna och skiter i matte, beter sig dåligt och är riktigt dryg. Men alla dagar kan inte vara perfekta. 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0