Pipleksak

Jag har varit emot pipleksaker i flera år men har faktiskt låtit Izor har 2 stycken. 
Varför jag varit så emot dem är för att många hundar nästan blivit besatta av självaste pipljudet och stressat upp sig av det. Izor fick en pipleksak i Augusti, första pipleksaken som fick ligga i våran lägenhet utan att jag slängt den.
 
Tack och lov missbrukar han inte leksaken utan har lekt lite med den när jag varit med, samt att det varit en jätterolig belöning för honom när vi tränat. Så igår köpte jag faktiskt en till pipleksak som han både kan kampa lite smått med och leka med. 
 
Skulle det bli så att han satt med leksaken hela tiden eller började ljuda med den på nattetid så skulle jag ta bort den direkt. På kvällen sover vi! vi leker inte med leksaker då. 
 
Sen låter jag inte honom leka med pipleksaker om jag inte har koll på honom utifall att han skulle få ut pipen och råka sätta den i halsen. 
 
Vad tycker ni om pipleksaker, är det någonting som era hundar får leka med?

Kommentarer
Postat av: Jobus

Jag tycker som dig att det är OK så länge de inte blir besatta av ljudet. Ska väl liknas vid bytesdjur, de piper när de biter, har jag alltid haft för mig :3
För mina hundar är formen nästan viktigare hahah, Spelar ingen roll vilken färg eller storlek! Ena gillar leksaker som liknar igelkottar O.o Min andra gillar leksaker som liknar apor. Och min tredje snor de andras leksaker haha. Pipandet är inte så viktigt för dem, och ibland när jag piper med leksaker som en galning, så tittar de på mig som om jag vore störd XD hahaa
MVH

Svar: Haha vad roligt med så olika favoriter!Jag har ännu inte upptäckt någon form som min hane är extra förtjust i (förutom bollar ;) )
Härligt att höra att du är på samma spår som jag när det gäller pipleksaker. Har tyvärr mött hundar som varit rent av besatta av pipleksaker och blivit väldigt stressade då de vill åt där pipljudet kommer ifrån.
MVH
Mandana
Mandana Veysi

2013-11-09 @ 12:31:32
URL: http://diddisdagbok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0