mognad

innan jag skaffade izor visste jag att att det tar lpng tid för belgare att mogna. nen när jag väl fick honom tr8dde jag aldrig att han skulle mogna på sig.

izor är inte alls samna hund som han var för drygt ett halvår sen. det är inte bara instruktörer och utomstående som märkt det utan även jag. han ör ingen "dryg tonåring" långre.

det går inte att beskriva mrd ord hur glad jag är att jag inte gav upp. jag kunde komma hem efter en promenad och storböla och att träna honom var inte det roligaste då han lätt blev frustrerad och började skrika.

idag är han en lugn hund inomhus, han vaktar inte ytterdörren om npgon går i trapphuset. han LYSSNAR när man säger till honom och han har blivit så myckrt gosigare. mycket ligger även hos mig. jag mår bättre psykiskt och har blivit lugnare som person jag också. promenaderna kanske inte alltid är så roliga men jag kan le på läpparna när vi kommet hem.

han kan vistas bland andra hundar oxh ha full fokus på mig och det har varit ett jätte problem tidigare då jag faktiskt inte har litat på honon. idag litar jag till 95 % på honom.

blev ett litet blandat inlägg nu på morgonen.

hoppas ni får en trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Suzan

Grattis! :)

Svar: Tack :)
Mandana Veysi

2013-11-05 @ 09:40:57
Postat av: Tatjana

Då vet jag att det finns hopp även för vår lilla tjej! ;)

Svar: Klart det gör! :)
Mandana Veysi

2013-11-05 @ 17:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0