Ensamhetsträningen

nu har vi börjat med ensamhetsträning inomhus. jag har pratat med min uppfödare och vi har kommit överrens om att vi ska begränsa lägenheten för Izor när vi är hemma.

just nu sitter han i mitt rum (som eg är ett vardagsrum) och småsuckar. jag totalignorerar honom och förhoppningsvis kommer det att gå bra med träningen. vid varje måltid vi ska äta kommer jag att stänga in honom i rummet så att han känner sig trygg där. kommer även att lämna honom i mitt rum när vi går ut utan izor. allt från att gå till tvättstugan till att gå till affären. destå oftare vi tränar destå fortare kommer vi att fixs det här!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Klarade han inte av att vara ensam innan eller varför har du börjat om träningen?
Har fått för mig att han kunde vara ensam innan. Jag har samma problem med min hund och har fått backat träningen rejält. Så lycka till med träningen, hoppas den ger utdelning till oss båda! :)

Svar: Han har tidigare kunnat vara ensam utan några som helst problem. Det är efter våran flytt som han tyvärr inte kan vara ensam längre så vi börjar om från ruta 1. Lycka till! :)
Mandana Veysi

2013-11-14 @ 19:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0