Det är inte roligt!

Den här bloggen startades för att jag först och främst för att Izors fd matte/husse skulle kunna följa honom till en början iallafall efter flytten. Sen har det rullat på och bloggen har fått lite besökare varje dag. Numera är det många som läser bloggen och jag bestämde mig för att fortsätta blogga då det var riktigt kul.
 
Men när man får kommentarer på bloggen där folk klackar ur vad som helst är det inte roligt att blogga mer. 
Jag fick just en kommentar av någon som skrev att jag skriver bullshit här. Och jag kan göra klart för er att jag inte skulle ljuga här i bloggen.
 
Vad vinner jag på att ljuga är min fråga. 
 
Som mina vänner vet är jag väldigt dålig på att formulera mig eller få ner mina tankar och åsikter på datorn/papper. Jag har skitsvårt med det och igår när jag verkligen satt och kämpade ihop ett inlägg så känns det som att man får en kniv i ryggen från folk som säger att man ljuger
 
Jag säger det här och nu, jag kan min ras, men jag kan inte skriva ner info om den då det tar stopp i huvudet på mig. Jag har AD/HD som ställer till med en hel del. I huvudet sitter all information men att få det på papper är nästintill omöjligt. Jag la ner min själ igår på att skriva ett inlägg å 3 eller 4 läsare vela höra mina erfarenheter och åsikter om de 4 varianterna.
 
Jag funderar starkt på att sluta med bloggandet dp jag tar väldigt lätt illa upp och blir riktigt ledsen av sådanna kommentarer. 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Sluta blogga då.. :/ en blogg ska inte vara buhu synd om mig utan de ska vara roligt att läsa.. Sluta tycka synd om dig själv!!

Svar: Jag förstår inte ditt problem. Varför så otrevlig.Bloggen handlar inte om MIG utan om min hund.
Mandana Veysi

2013-11-10 @ 12:20:09
Postat av: Anonym

Nej du ska inte sluta blogga! Har följt din blogg så länge jag kan minnas och jag älskar din blogg. Skit i det negativa, finns fan folk till allt! Tröttsamt...

Svar: Vad roligt att du följt mig. Jag ska försöka ta det negativa med en nypa salt. Men det är inte jätte lätt för mig men ska försöka. Du och många andra läsare gör att jag bloggar. Utan er hade det vari meningslöst med bloggen.

Kram!
Mandana Veysi

2013-11-10 @ 12:21:52
Postat av: Erica

Emelie, vad är du för en hemskt person? Skärp dig för fan!

Svar: Jag förstår inte vad hon Emelie menar. Bloggen handlar inte om mig för 5 öre. Det är Izor bloggen handlar om och jag skriver inte personliga inlägg (förutom nu).
Tack!
Mandana Veysi

2013-11-10 @ 12:22:55
Postat av: Anki

Fortsätt Blogga!!! Du är Underbar!!!...Krama Iz från Oss <3

Svar: Kram <3
Mandana Veysi

2013-11-10 @ 12:23:44
Postat av: Bloggläsare

Kritik får man tyvärr räkna med om man driver en blogg eller dylikt. Det är fruktansvärt enkelt att vara kritisk när man sitter trygg bakom en skärm, speciellt om man är anonym. Notera "fruktansvärt", moral är en slags fasad som man oftast tillämpar vid personkontakt... Hade varit intressant om personerna i fråga, de som anklagar dig för saker, kom med konkreta argument. Då kan man åtminstone få en riktig och ärlig uppfattning. Om du tar illa upp kanske du borde göra bloggen privat? Syftet var ju att fd hundägaren skulle få en inblick i er vardag. Ingen är perfekt, nej. Men du är iaf fantastisk och otroligt duktig med din hund.

Svar: Jo kritik får man ta ja. Men den här bloggen handlar om min hund, inte om mig. Så jag förstår inte varför folk ska hoppa på mig när jag inte gjort någonting. En bloggläsare vela höra vad jag ansåg om min ras och de 3 andra varianterna. Då skriver jag såklart vad JAG tycker om det.
Grejen är att personerna som anklagat mig för diverse saker inte säger vad för fel jag gjort (enligt dem) utan de bara matar på med falska anklagelser.

Nu har bloggandet blivit lite som en hobby för mig och det vore trist att göra den privat. Jag har aldrig sagt att varken jag eller min hund är perfekt, ingen är det precis som du säger.

Tack!
Mandana Veysi

2013-11-10 @ 13:23:43
Postat av: Sofia

Alltid tråkigt med människor som känner att de ska trycka ner andra...
En grej kan ju vara att ta bort möjligheten att kommentera.
Med vänlig hälsning, Sofia

Svar: Jag tror jag vet vem personen i fråga är nu. Men eftersom jag inte har bevis nog så kan jag inte säga åt personen.
Smart ide.
Mandana Veysi

2013-11-10 @ 13:29:51
Postat av: Petra

Till denna Emelie, sluta läs om du nu inte gillar denna blogg!!!! Herre jösses säger jag bara och till dej Mandana sluta inte blogga älskar att följa dej och vacker Izor <3
Finns det ingen inställning där du kan välja att läsa kommentarer före dom läggs ut?

Kramar från oss i Norr!

Svar: Tack och tack ännu en gång Petra. jag har valt att behålla bloggen. Vill kunna dokumentera det vi gör om dagarna SAMT att kunna gå tillbaka och se våran utveckling. Jo det ska finnas en sån inställning, ska bara hitta den så att jag kan godkänna kommentarerna först.

Stor kram från mig och Izor bus! <3
Mandana Veysi

2013-11-10 @ 16:12:46
URL: http://petraezon.se
Postat av: Anna

Håller med Emelie... men det kallas ju brist på uppmärksamhet eller PR trick för att få fler besökare.
Hittade denna inlägget vid hundbloggar gruppen i facebook... PR trick!

Svar: Brist på uppmärksamhet? Nu får du ta och ge dig. Jag är inte ute efter besökare. Tycker självklart att det är roligt att folk läser bloggen men jag är inte ute efter fler besökare för 5 öre. För mig spelar det ingen roll om en person läser bloggen eller hundra.
Tack och hej.
Mandana Veysi

2013-11-11 @ 00:33:47
Postat av: Suzan

Jag har ingen koll på bloggar men tjänar man något på det? Låter ju som det på alla :o men nä fortsätt blogga :)

Svar: Nej man tjänar inte ett öre (iallafall inte jag) på att blogga. Gör det bara för nöjes skull och för att dokumentera hur våran träning samt utveckling går :)
Mandana Veysi

2013-11-12 @ 09:32:33
Postat av: Suzan

Jo men precis, därför jag inte riktigt fattat problemet vissa har. Avundsjuka?

Svar: Troligtvis. Jättesynd verkligen. Jag är tråkigt nog en person som tar åt mig väldigt lätt och en enda kränkande kommentar kan göra mig jätte ledsen. Men jag får tänka på alla positiva kommentarer jag får och de överväger de negativa med hästlängder. :)
Mandana Veysi

2013-11-12 @ 09:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0