Viltspår

Idag så kom klövarna äntligen till användning. Måns som jag fick klövarna utav frågade om han kunde få en utav dem för att han skulle ut och träna sin vovve. Självklart fick han det. När jag skulle ner och lämna klöven pratade vi lite och han frågade om jag inte skulle ta med mig Izor och följa med och träna. Jo självklart vela jag det. 
 
Har väntat hela vintern på att få prova på viltspår, gick upp. Bytte skor, kopplade hunden och packade ner spårsakerna och gick ut till bilen. Han hade tagit ut sin Wachtel tik Tequila. Först började Izor skälla mot henne men hon satt cool lugn bredvid husse och sen hälsade Izor jätte fint på henne. Trots att han var i koppel. Sen var det problemet över, han tyckte om henne på en gång!
 
Vi åkte ut till Bomhus och la spåren där. Iz fick 3 spår, det första klockade han (väldigt enkelt), det andra blev lite svårare för honom men han tog det tillslut och det tredje klockade han också. Är så nöjd! Fick lägga det sista spåret själv och ack vad nervös jag var. Vet dock inte varför? 
 
Tequila var superduktig, det är riktigt härligt att få se en hund göra det den är framavlad för.
Efter spårandet åkte vi till Vårvik där hundarna fick bada och nu är vi hemma.
 
Snart ska Iz få sin mat och vid 9 tiden ska vi till Robin och sova över där. Den här dagen blev riktigt lyckad och viltspår ska vi absolut fortsätta med. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0