Skogsmys

Dagen började med att Robin och jag åkte till Köpis där han köpte 2 t-shirts och ett par jeanse, därefter åkte vi till Media Market så de fick kolla på min dator. Till 99% trodde killen jag fick hjälp av att det berodde på att spelet var så pass repigt så jag ska försöka få spelet fixat eller alternativt köpa ett nytt om jag hittar ett billigt.
 
Efter det skjutsade R hem mig så tog jag och cyklade iväg till skogen med Izor där han till en början fick gå i lina men sen beslutade jag mig för att koppla honom helt lös då linan bara var i vägen för både mig och honom. Han sprang runt, runt, runt och kom varje gång jag kallade in honom. När jag inte såg honom så gick jag bara och visslade lite så var han vid min sida på någon sekund.
 
Tränade lite lydnad sen men insåg att det var totalt meningslöst då han var så trött så vi fortsatte att gå i skogen innan vi begav oss hem, två timmar senare. Vi cyklade förbi en Jack russel terrier utan några som helst problem, samt en rottis och en Chihuahua. Det märks verkligen att Izor får en uppgift när vi cyklar och är väldigt fokuserad.
 
Nu äter han på en bit tjurmuskel och imorgon ska vi troligtvis till bollan på en inofficiell hundutställning. Ska bli riktigt spännande att se hur han reagerar bland alla hundar. Tror det är väldigt nyttigt för honom och han kommer att vara sjukt trött i huvudet efter det.
 
Om vi ska ta upp lite kaninsnack då, korsningarna flyttar nu i veckan och Yras kull består av 3 honor och 1 hane. Karin ska själv behålla 2 honor, kommer bli jätte roligt att få se dem växa upp och utveckas.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0