Nu regnar det minsann

Regnet öser ner utanför mitt sovrumsfönster, jag undrar om det kommer att sluta regna någon gång? Man hör hur regnet piskar mot fönstret och på bilarnas tak utan att ens försöka fokusera på att lyssna. 
 
Har inte gjort så mycket sen jag bloggade sist, Var ute och la tre godisspår till Izor, det första spåret gick åt h*vete. Han sprang omkring, fuskade och var ofokuserad. Andra gången började han haja vad det gick ut på och tredje gången missade han bara 3 godisbitar. 
 
Efter det hade han nosen i backen under hela promenaden i princip haha. 
Så fort vi kom in började det ösregna. Snacka om tajming.
 
--
 
Ska dra lite kort om Scalibor halsbandet, Izor beteer sig som vanligt, (är lite extra trött idag pga cykelturen) han har int fått några utslag eller blivit agressiv som vissa hundar har blivit. Det känns riktigt bra! 
 
Vi mötte en man med en grandis och någon muskelhund, först satt Izor helspänd men knäpptyst när de kom emot oss, jag var lugn och sen när de var framför oss började Izor att skälla och ha sig. Röck lite i kopplet och han blev lugn direkt! och sen var det inget mer om det, han blev inte låst att han började kolla efter hundarna eller så. Han tog istället kontakt med mig. 
 
Nu ska jag titta på en film innan jag slocknar. Har gjort en rest uppgift idag, ska försöka hinna med alla rester i hundkunskap 2 innan tisdag, hade velat lämna in allt då. 
 
God natt med er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0