Hundmat

Glömde skriva igår innan jag och Iz drog till Robin.
Igår när Izor och jag tog våran vanliga runda så märkte jag att han stannade till och började glufsa i sig någonting. Röck undan honom då han absolut inte får äta saker som folk kastat ute i naturen. När jag fått bort Izor från stället så ser jag en skål, fylld med hund/katt mat. Då slog det mig, tänk om någon vill förgifta hundarna? då det inte alls är ovanligt att folk strör ut djurmat med gift på. 
 
Jag vet inte hur mycket av fodret som Izor fick i sig men herregud vad rädd jag var. Tänk om min älskade fyrfotade vän skulle dö? Jag var panikslagen samtidigt som det kokade i mig. Så jag tog skålen och tömde innerhållet i närmsta soptunna och la skålen på tunnan. 
 
När vi kom hem från promenaden berättade jag det för pappa och han blev rasande han med, så vi hade ett extra öga på Izor men han var sitt gamla vanliga jag (kanske en aning nöjdare som snott hundmat ute i naturen). 
 
Men i vilket fall så förstår jag mig inte på folk som ställer ut djurmat med gift i. Varför? om man avskyr hundar lika mycket som pesten så kan man väl flytta långt ut i skogen och sitter där butter i sin ensamhet. 
 
På tal om hundmat så ska Iz få en till låda VoH idag. Gävleborgs zoo har nämligen 20% rabatt på allt förutom på veterinärfoder idag då Sverige vann guld igår! Måste bara göra lite plats i frysen först så att allt får plats då en låda är rätt mycket.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0