Grillmys

Det var fruktansvärt mycket mygg och knott i skogen när vi kom dit men de försvann fort när vi väl fick fyr på brasan och engångsgrillen, Izor fick en kycklingvinge och jag åt spettar med köttbullar, lök och paprika på. Och självklart grillad majs med smör och salt. Pappa grillade champinjoner och nöjde sig med det.Tränade lite läggande med Izor  och sen fick han springa fritt i skogen men han var riktigt duktig som höll sig iallafall max 5 meter ifrån oss och han kom varje gång jag kallade in honom. 
 
Han har fått en bula på nosen och hönsmamma som jag är fick panik på en gång och började nästan gråta, sen började jag fundera på om det skulle kunna vara ett myggbett. Är det vanligt tro att hundar får små bulor av myggbett? Ska kika nu om den har blivit mindre. Izor är trött efter cykelturen fram och tillbaka så det är lite svårt att se om han är trött pga bettet eller pga cykelturen. Jag väntar iallafall och ser, om svullnaden inte är borta imorgon eller har gått ner så får vi boka tid hos veterinären. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0