Tervmys

Hämtae Milla och Pandora för drygt 3 timmar sen och jag har suttit och borstat igenom båda två. Jag måste ha något fel i huvudet men jag kan bara inte låta bli att borsta en hund som behöver borstas om jag får chansen.
 
Så efter två timmar var de realtivt borstade, hade gärna haft en helg på mig och badat dem, fönat och sist borsta igenom dem noggrant!!
 
Men Pandoras byxor är fina, lena och tovfria nu. Millas byxor är inte lika toviga och jag har fått bort en hel del ull som suttit tätt i huden på hennes byxor. Så jag är nöjd, jag är riktigt nöjd att jag borstat insidan av låren på Pandora, hennes byxor och mage med bara 3-4 morr.
 
Det är fullkomligt omöjligt att borsta henne i s-hamn, då är hon verkligen nära på att hugga tag i en. 
Jag tror att miljön spelar väldigt stor roll samt att borsten jag använder inte alls är obehaglig för henne på något vis.
 
Bifogar en bild på mina hjärtan samt en bild på Iz under lektionen idag.
Izor har även tränats att sitta i hundstallet,  han blir superstressad och bara skäller när han blir lämnad, då jag äg nade en halvtimme åt att träna honom att sitta där. Fick många bra tips från min lärare så förhoppningsvis kan han hålla sig lugn i stallet framöver.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0