Tacos och världens bästa hund

Idag har vi inte gjort någonting speciellt, har legat seg halva dagen och när jag väl kom upp så tog jag Izor på en längre runda. Han börjar faktist gå bättre i koppel, visst drar han men nästan 9/10 gånger som jag tvärnitar då han drar så kommer han till mig och tar ögonkontakt och efter några sånna upprepningar går han framför mig men med slakt koppel!
 
Det trodde jag aldrig, jag menar verkligen det. Allt som jag prövat på honom, fast halsband, stryp, halvstryp, halti, vgw, k9sele, spårsele, läderhalsband, nylonhalsband m.m 
 
Sen stötte vi på hundar 2 gånger, ena gången så sa jag åt honom att sätta sig och det gjorde han inte, tröck ner rumpan på honom då och berömde när jag märkte att han började slappna av (han brukar ta ett djupt andetag samtidigt som man ser att han sitter ordentligt) gav honom en godis då och berömde honom, sen kollade han på hundarna som ännu inte hade gått förbi oss och han tog då ögonkontakt frivilligt, sådär höll vi på tills dem hundarna hade gått förbi. 
 
Andra hundmötet gick inte lika bra, han började hoppa i snön och morra men inte mer än det tack och lov.
 
Inatt var han super duktig på promenaden hem, vi mötte 3 chihuahuor som stod och småskälle. Jag satte ner Izor och där fick han sitta i 3-4 minuter och han fick jätte mycket godis så fort han tog kontakt med mig. 
 
När jag märkte att tjejerna med hundarna inte tänkte flytta sig från stället de var på, på ett tag så tog jag ett djupt andetag och gick förbi dem. Småhundarna skällde som idioter på honom och Izor sa inte ett ljud, han drog inte ens emot dem (hade honom mot en husvägg och pratade med honom under hela hundmötet och pula i honom godis).
Där sken jag upp, han sa ingenting och morrade inte ens på dem. Jag kan säga er att jag log brett på resten av promenaden hem. 
 
--
 
Har även lagat mat åt mig och pappa, det blev tacos som jag har varit nå sjukt sugen på i flera dagar. Jag kan säga er att det satt gott i magen!
 
myste sedan med Iz på köksgolvet och fotade honom lite med mobilen, det blev en hel del ok bilder men redigerade dem flesta bilderna till svart/vit då våran lysrörslampa är så jobbig, allt blir gult när man fotograferar i köket.
 
Här kommer några bilder.
Imorgon ska jag till allmännpsyk och sen på ett möte, därefter ska Izor och jag träffa Hana och Asterix!
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Vad bra att det gick så bra på promenaden!
Tacos nom nom ;)

Svar: Det går väl inte precis "bra" men betydligt bättre. Är så lättad och glad över det :)Det var riktigt gott med tacos igår kan jag säga dig!
Mandana Veysi

2013-03-05 @ 08:13:54
URL: http://magicalnicci.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0