Stadsbussarna i Gävle

Kopierar det jag skrev på facebook tidigare idag. Jag kunde ha förlorat min bästa vän på grund av en busschaufför!
 
"Nu får fan stadsbusschaufförerna i Gävle ta och skärpa till sig. Jag kunde ha blivit av med min hund idag. Jag, Denise och våra hundar satt längst bak för att visa eventuella hundrädda lite respekt och vi skulle precis kliva av bussen vid Vasaskolan när busschauffören öppnade dörren lika fort som han stängde den. Izor stod oroligt på andra sidan av den stängda dörren, jag står och skriker "Öppna dörren!" och Denise trycker som en galning på stoppknappen. Efter att ha skrikit det 6-7 gånger så öppnades dörren. Jag har aldrig varit så rädd. Tänk om det hade varit min arm? Hans svans? Hur tänker era chaufförer?

Vi klev på buss nummer 3 mot Södra Bomhus vid Tallåsvägen. Klockan var 18:50 ungefär. Det var en äldre man med skägg som körde bussen. Läderkopplet har ett jack, och även om det forfarande kan användas så blev det skadat på grund av Missen som chauffören gjorde vid 19:04. På måndag kontaktar jag Stadsbussarna och hoppas på någon form utav upprättelse..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0