Långpromenad

Nu har jag skickat in papprerna till jordbruksverket angående Lisa. Jag hoppas innerligen att de går igenom, annars ger jag upp. Jag har gjort allt jag kan göra nu.
 
Snälla Emma gjorde kopior på papprerna jag skirivit samt underskrifterna från vittnerna och på Lisas pass.
Efter det gick Izor och jag till Gävleborgs zoo och bokade en tid imorgon för vaccin mot Kennelhosta. 
 
Jag tänker inte riskera att han får det, det är liktsom inte värt det om han skulle bli smittad. Jag bor mitt i centrala Gävle och det är nog många hundägare här som inte ens tänker på att vaccinera sina hundar.
 
Efter det har Izor och jag gått en långpromenad på 2 och en halv timme i solen. Måste verkligen införskaffa mig ett par solglasögon då solen bländar mig när vi går.
 
Iz klarade 3 hundmöten vid tre olika tillfällen galant. När vi skulle gå hem så kom en man med en aussie (tror jag) och Izor kommer ur sitt halsband som ändå sitter åt rätt bra. Tack och lov röt jag i åt honom att stå still så att jag kunde få tag i honom, han kunde ha sprungit fram till hunden eller bli överkörd då han tvärnita en meter ifrån bilvägen. Puuuh, men jag är så stolt över honom, han har skött sig jätte bra idag. 
 
Nu ska jag äta "frukost" då jag inte hunnit äta någonting idag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0