Hästar

Idag åkte Izor och jag till Hille för att träffa Emma, vi skulle till ett privatstall där hon sköter om en häst och det var ett perfekt tillfälle att vänja Izor vid hästar då han tidigare skällt på dem.
Han skällde på Fina som hästen heter 1 gång, sen var han tyst och vi gick en promenad i området och Iz var så duktig, han var riktigt nyfiken på hästen och vela hemskt gärna lukta på henne men där satte jag stopp, man vet aldrig om hästen skulle sparka om han skulle sniffa på den på benen osv. Men han fick gå bredvid henne och sen fick dom en liten fikapaus mitt i promenaden i form av morötter. Båda uppskattade det väldigt mycket.
 
Sen fick han titta på de andra hästarna och det gick jättebra, vi var även uppe i höskullen och det tyckte Izor var skoj!
 
När Emma hade mockat klart i stallet och Iz försökt käka hästbajs så begav vi oss hem till henne och tittade igenom skolkatalogen. Oj så många människor jag kände igen! Borde ha köpt kalendern jag med.
 
Vi hade det jätte trevligt, däremot var Emmas PK Bella inte lika glad över Izors besök trots att de är bra vänner. Hon morrade och skällde konstant på honom och han var så duktig och sa inte ett ljud. Han närmade sig inte ens henne, han som brukar vara rätt framåt när det gäller hans kompisar. Jag tror att han respekterade Bella väldigt mycket när hon sa ifrån.
 
Sen käkade vi, falafel och pommes! efter ett par timmar så åkte vi hem och då var Bella mycket lugnare. de fick leka med pinnar osv tills bussen kom. 
 
När vi kom hem så gav jag honom kvällsmaten och sen gick jag ut på krogen med Robin och hans vänner. 
Vi gick till Harry's och jag tyckte att det blev lite för mycket för mig. Jag har ganska svårt för stora folkmassor och där var det folk kan jag säga! Efter att vi varit där så gick vi en promenad och nu är jag hemma. Ska spela lite Sims och sen sova. 

Imorgon ska jag, Cornelia, hennes pojkvän och hans kompis ut. Ska bli jätte roligt!
Ska även försöka hinna med en promenad med Pandora om jag hinner, annars tar jag en långrunda med henne i övermorgon. Hon är hos Pauline nu över helgen då L&K har fullt upp.
 
De var väldigt tacksamma över att jag kan ta henne ett par timmar, det är inga problem för mig. Jag ser Pandora och Milla som mina egna hundar och älskar dem lika mycket som jag älskar Izor. 
 
Här kommer lite bilder från dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0