Freestyle

Idag stod freestyle på schemat, jag har inte varit pepp alls. Kunde inte ha Izor lös i klassrummet då det är en rottis han tycker är läskig/obehaglig samt en lagotto som gjort utfall mot honom och han gjort tillbaka mot. Så Izor har mest stressat men lite fick vi gjort. Senare innan vi slutade gick jag in till ett rum där Cornelia tränade Walle och tränade där istället, trots att ytan var liten. Hundarna trivs med varandra och kommer bra överrens så där körde vi lite slalom mellan benen och snurra. Han blir bara snabbare och snabbare när det gäller att snurra nu. 
 
"Pang" har vi tränat en del idag också och att rulla runt. Pang sitter inte riktigt när jag står upp men när jag sitter går det betydligt lättare. Rulla runt har vi precis börjat med, så det ska vi fortsätta att träna.
 
Efter skolan gick jag och Cornelia hem till mig och pluggade lite, efter det gick vi ut och tränade hundarna, Izor och jag körde lite lydnad och skallövningar. Han har bannemej svårt att sitta still när han ska skälla och vill helst stå upp eller hoppa i luften. Men han vet att han ska sitta!
 
Nu har jag en rätt så trött Tervueren kan jag säga. Imorgon ska vi köra rapport, har packat ner både BoT täcket och hans tjänstetäcke. Imorgon bitti ska jag koka varm oboy att ha med mig då vi ska vara ute hela dagen. Puuh, hoppas på fint väder. Då kanske jag tar med mig kameran. Vore roligt med lite bilder! Hoppas att någon kan fota Izor åt mig då också.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0