Trötta hundar

Efter en hel dag i Engesberg är hundarna trötta. Pandora skötte sig jättebra men blev triggad av Izor 3-4 gånger att börja dra i kopplet mot andra hundar. Tycker att Iz skötte sig bra för att vara bland så mycket hundar/springande barn och musik. 
 
Vi tittade på när folk dansade runt midsommarstången och sedan gick vi bort en bit till en jätte mysig plats och grillade mat. Iz var lite uppe i varv när jag knöt fast honom i ett träd men blev sedan lugn när han såg att Pandora och Herkules var lugna. Det var kanonbra träning för Izor att kuna koppla av i nya miljöer utan att behöva ha koll på precis allt. 
 
Pandora la sig till rätta direkt och var inte alls till några besvär. Fy vad glad jag är att vi har henne, hon smittar verkligen av lugnet på både Izor och mig.
 
Vi hade tur med vädret, visst var det kallt och mulet men nu medan jag bloggar spöregnar det ute, så vi hann hem precis i tid.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0