Lydnadstävling

Trots en seg och nervös matte kammade Izor och jag hem ett 3 pris. Momenten Tandvisning och hoppet var borttaget så det var inte värst många moment. 
 
Precis innan start började en rottis skälla och göra ett utfall och Izor svarade upp men sen hade han bra fokus på mig men han var inte riktigt med på banorna idag. Han var seg och tappade fokus vid två tillfällen men jag är super nöjd. Förra året hamnade vi på plats 9 och iår på plats 3! Det kan bara gå bättre nu. En video kommer strax upp från tävlingen.
 
Izor fick även en ny kompis, en tjej som går i 1:an blev jätte förtjust i honom och han var så snäll och lugn med henne. Riktigt härligt att se framstegen. Sedan hälsade en annan tjej på honom och det var inga problem. 
 
Nu är Denise här och vi ska ta en tripp till skogen med hundarna. 
Och måste säga grattis till Sabina och Arach som tog hem andra priset. Belgarna tog resten av gänget med storm.  Frasse, "skolhunden" vann tävlingen men blev matade med godis under hela tävlingen. Strunt samma. Vi körde på som vanligt både S och jag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0