Lite dogparkour

Under promenaden bestämde jag mig för att köra lite parkour med Izor. Han älskar nya utmaningar, vissa saker tyckte han var lite läskiga till en början, ex gå över nät och sitta på en vinglig gunga men sen så gick det kanonbra!
Här kommer några dassiga mobilbilder.
 
Håller på att packa inför våran resa nu och Izor pysslar med sin aktivergskub. 
Jag har funderat på att köpa någonting mer som han kan aktiveras med inomhus, någon som har några tips på vad? Det får inte vara allt för dyrt heller då jag inte är den rikaste!
 
 

Kommentarer
Postat av: Marion

Använd gamla toa/köksrullar och göm godis i. Plastmuggar man ställer uppochner och bara lägger godis under 1 av dem, så får han leta rätt på under vilken den ligger.
"Vilken hand" brukar jag leka med W då vi är på resa. En godisbit göms i handen.. du flyttar biten mellan händerna bakom din egen rygg, så han inte ser. och så knyter du händerna - i den ena handflatan ligger godiset.. och så sträcker du fram armarna rakt fram i kors - och säger "Vilken hand" När han väljer rätt hand, får han godiset.
Går ju att lägga "korvspår" inomhus med... och det går att träna lydnad inomhus :)

Svar: Tack för svaret! Lydnad tränar vi inomhus samt sök (gömmer föremål i lägenheten) toarullar ska jag absolut spara. Tack, tack. :) Det med att gömma en godisbit i handen ska jag pröva på tåget. Izor är så trygg när det gäller att åka tåg så det går att träna honom på tåget. :)
Mandana Veysi

2013-06-27 @ 22:18:15
URL: http://whyakin.hundrapport.se/
Postat av: Marion

Blir som en liten lek när man sitter där på tåget och har tråkigt :)

2013-06-28 @ 01:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0