Storm

Vi kom hem för en liten stund sen, har torkat och stretchat Izor och nu får han vänta någon timme innan han får mat. Just nu ligger han i min säng och tittar på mig med halvöppna ögon, ser ut som att han kommer att däcka när som helst. Men jag tvekar att han skulle säga nej till ännu en 6 km runda. Den här killen har energi! Han behöver bara ladda batterierna i några minuter haha. Men eftersom vi inte har cyklat så värst mycket på ett tag så fick 6 km med uppförsbackar räcka. 
 
Vi cyklade vid näringen, runt vattenverket, förbi travet, rusta, willys, station och sen hem. Jag pushade Izor och peppade honom hela tiden och fick honom att ta i för kung och fosterland. J*vlar vad han blev taggad när jag pushade honom. Öronhållningen blev helt annorlunda och han drog på ordentligt, det var inte som våra andra cykelturer utan nu fick man hålla i sig för nu var det en helt annan kraft och energi i dragandet.
 
Mot slutet började han galoppera vid min sida men jag fick honom tillslut att dra lite till. Tack och lov hann vi in innan den värsta stormen.
 
Tanken var att pappa skulle följa med men hela han blev dygnsur vid stationen så han vände. haha. Mina mjukisar är blytunga, skorna blöta men jag tackar den som har uppfinnit regnkläder! Tog bara på mig regnjackan dum som jag är men strunt samma. 
 
Svensk sommar består i stort sätt bara utav av regn och inte ska man bara sitta inne då, ut med er! Ta en powerwalk med hunden (eller utan om ni inte har hund) eller gör som jag. Cykla! Ni anar inte hur skönt det var trots att jag knappt såg vägen då vattnet piskade mig i ögonen. Jag tänker iallafall ta vara på dagarna, spelar ingen roll om det regnar eller inte. Kram på er!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0