Inatt så!

Har varit ute och rört mig en hel del idag. Först tog jag bussen till psyk för att prata mediciner, därefter gick jag till apoteket för att köpa Ipren åt pappa, efter det gick jag till 3 olika mataffärer för att hitta en ingrediens till smörgåstårtan som jag jag gjorde senare när jag kom hem. inte hittade jag den i någon av butikerna så jag fick improvisera lite när jag kom hem.
 
Väl hemma så lämnade jag pappas värktabletter, kopplade Izor och gick till Gävleborgs zoo för att köpa hundmat åt Misti eftersom Carla inte vela släpa med sig mat på tåget och det är förståndigt. Vet själv vad drygt det var att ta med Izors mat till Luleå. 
 
Fick en massa beröm i butiken av personalerna som känner Izor att han blivit riktigt fin i både pälsen och hullet och ja det har han blivit. Han väger idag 21,6 kg. 
 
Vi fick efter det en långpromenad och när vi kom hem så började brorsan och jag göra smörgåstårtor. Ja gjorde en stor som är till mig och Carla och min lillebror Martin gjorde en i miniformat åt våran sjukling till far. Den blev jätte söt!
 
Nu jag har äntligen satt mig till rätta, lyssnar lite på Asterix och Izor tuggar på ett tomt märgben. Blir att ta det lugnt idag, känner att jag är lite för trött för att orka göra någonting speciellt. Blir att träna position med Izor senare så att jag tröttat ut hjärnan lite för trött i kroppen borde han vara efter 2 ansträngande dagar med både cykeltur i stekhet värme samt simning. 
 
Tack och lov har jag en hund som klarar av värmen väldigt bra så vi kan köra agility när det är riktigt varmt ute eller cykla. Jag märker på honom om han börjar bli trött och då tar jag det såklart lite lugnare med honom.
 
Det ska bli jätte spännande att se om Izor känner igen Carla och Misti. Det är 11 månader sen vi sågs för första gången!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0