Hundträning

Miche och jag stack iväg och handlade thatmat åt oss och hamburgare åt Carla och Monica som äger lilla amstaff blandisen Lilly som vi var hundvakt åt idag i ett par timmar. Eller snarare Miche då Carla och jag åkte till en djuraffär och kika lite. Hittade tyvärr inget passande halsband till Izor men jag får leta vidare. 
 
Efter att vi hade käkat åkte vi till BK med Iz och Demon. Hundarna skötte sig oerhört bra, Demon som aldrig vistast på en brukshundsklubb var väldigt skällig men han var sjukt duktig för att vistas bland så många hundar i en helt ny miljö. 
 
Vi körde 2 platsliggningar och sedan körde jag igenom lydnads ettan med Sandra som kommenderade. Felet i våran träning ligger hos mig. Det är jag som är felet inte Izor. Jag måste få tag i min sjukgymnast för jag är så spänd och stel, det förstör träningen för mig då Izor inte ser mig avslappnad. 
 
Pratade lite med Malin som har Donja och Fabbe, sedan fikade Carla och jag, därefter begav vi oss mot bussen hem. Hundarna är utslagna och Misti har börjat löpa så hon fick stanna hemma. Det har förklarat varför hon varit så lugn de senaste dagarna. 
 
Nu ska vi hitta på någonting innan hundarna får mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0