Framsteg!!!

Idag har Izor blivit utsatt för såå många hundmöten och gud vad han skötte sig bra!
 
Vi började dagen med att Izor skulle få träffa Carlas tik Garbo eftersom de ska dela tak under tiden vi är i Malmö och senare Demon. Det gick kanonbra och de sover gott ihop i lägenheten. 
 
Senare gick Carla, jag Iz och Demon till Pildam och mötte upp Olivia, hennes två hundar Jippo (Doberman) och Nico (blandras) samt hennes kompis med en Japansk spets. Inte ett morr ifrån Izors sida, han var så j*vla duktig!
Efter promenaden gick vi hem och jag somnade en stund. Senare tog vi en taxi för att möta upp Carlas vänner Malin med terven Fabbe, blandrasen Donja och Sandra med hennes blandras Mala. Izor skötte sig superbra och fick senare leka lite med Fabbe, grabbarna gick jätte bra ihop. Senare stannade vi till och pratade lite och då märktes det på Izor att han blev riktigt trött i huvudet. Han började göra utfall mot hundar och skrika rätt ut i ren frustration. Men jag förstår honom och tänkte inte skälla på honom trots att Carla fick hålla honom då jag frös så mycket. Så här "utsatt" har han aldrig blivit tror jag. Träffa så många hundar, träna hundmöten, vara passiv med passerande hundar på 1 dag. Och inte nog med det så fick han trängas på tåget med massor av hundar. Han har varit jätte duktig, verkligen.
 
Efter att vi åkte hem så mötte vi C's kompis med deras Amstaff valp Diablo och då fick Izor vara kopplad, det blev helt enkelt för mycket för honom. Varken jag eller Carla krävde någontingt från honom. Han var duktig nog som tog kontakt med Carla när valpen sprang kors och tvärs. 
 
Nu har han totaldäckat och de andra hundarna likaså. Imorgon ska vi till djuraffären så att jag kan köpa hundmat, affären som var öppen idag hade inte nr 25 hemma så han får äta Demons voh (kyckling). Det märks att magen inte riktigt hänger med för han var väldigt lös idag. 
 
Nu ska jag och Carla fortsätta att prata hund, ska även ringa pappsen och säga att vi lever. 
Det blev ett långt inlägg nu, hoppas att ni orkade läsa hela texten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0