Blandat

Jag är sjukt trött nu och ska lägga mig och sova. 
Åsa och jag tränade Iz lite grann så fick han känna på bitärmen men han vela minsann inte greppa den. Vi prövade med en kampkudde och den greppade han men inte med något fullt bett. Men det är som Åsa säger, tervarna har det inte i sig som mallarna. Jag ska träna upp hans grepp så att han biter fullt ut.
 
Sedan tränade vi lite lydnad också och jag fick jätte bra tips. Jäklar vad jag är nöjd med min uppfödare, bättre uppfödare får man leta efter!
 
Vi tog in Izor sen och tog ut Åsas äldsta malletik Blizz (hon som har fångat mitt hjärta bara genom att se bilder på henne) fick känna lite hur det kändes när hon greppade i bitkudden och efter det tog vi ut hennes näst yngsta malletik Holley och där fick jag känna hur det kändes med ärmen och jag kan säga att de greppade på riktigt fint!
 
Nu är det faktiskt bestämt,  om 2 år så blir det malle för mig. Vi har pratat hund här hela dagen. Både Åsa, jag och Stefan (Åsas man) och jag har kommit fram till att det är en malle jag ska ha. Åsa ska hjälpa mig att bolla ideer när det börjar närma sig valpköp så jag får en bra hund. Det kan även bli så att jag tar en avkomma efter hennes supergoa Holley om Åsa tycker att det känns rätt för mig!
 
Har även gosat med mallevalparna, har lust att lämna terven här och plocka ner både Häxa och Xork i väskan för att sedan sätta mig på tåget. Xork är den goaste lilla valp jag någonsin träffat och Häxa alltså. Vild och galen och förbannat vacker!
 
Nåja, senare åkte vi iväg på kalas och då fick jag träffa Izors vackra far Aztro. Iz betedde sig som ett svin när de sågs men Åsa löste det enkelt. Ska verkligen ta med mig det hon har sagt och jobba på det för att få en säker hund. Och jag har fått kanontips angående när nya människor ska hälsa på hemma hos oss/träffa nytt folk.
 
Här kommer bilder från hundkapplöpningen igår. Bilder från dagen kommer imorgon för nu ska jag i säng!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0