Nöjd hund

Nu är Izor nöjd, trots att det inte blev något snörace för hans del.
Han fick hålla på med aktiveringsbollen en stud, sen tränade vi lite med apportbocken i olika långa stunder. Ibland 10 sek, ibland 15 osv samtidigt som jag petade honom på öronen, på pälsen m.m för att se om han släppte den eller om han skulle ha ett fortsatt fast grepp. Första gången släppte han, sen satt han kvar med den i munnen blickstilla. Snacka om att jag var chockad och nöjd. Han fick massor av beröm och så fick han kampa lite. Han blir fullständigt galen när han kampar och morrar och låter som en tok!
 
Efter det fick han vila och jag blev rastlös och tänkte att vi tränar in något nytt, sagt och gjort. Videon ligger redan uppe på bloggen (direktlänkning). Är jättenöjd med träningen. Nu ligger han däckad på golvet och vilar. Min fina goa tervueren prins.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0