Kväller och snöstorm

Det är snöstorm utanför fönstret, jag som hoppades på vår. Tanken var att Hana och jag skulle träna imorgon men det går inte i all den här snön då inga fält eller så är uppplogade och vi kan inte ta upp gångvägarna för folk. 
 
Izor och jag har tränat lite med apportbocken, som ni ser är videon redan publicerad här på bloggen.
 
För övrigt är Iz pigg och glad men vilar mycket inomhus som är olikt honom men nu på kvällskvisten har han börjat följa efter mig som han brukar. Och han har betydligt mer koll på om det går någon i trapphuset och får öronen spetsade och det grova morret kommer.
 
Han var en riktig pajas när vi tränade, ordet backa visste han inte alls vad det betydde. Blev faktist arg på honom då, han beteer sig som en trotsig valp (han är trotsig jo jag vet) men med hjälp av en bit kyckling backade han utan att försöka göra en show genom att snurra, buga och skälla.
 
Han kanske har blivit för taggad när det gäller skallträningen då han får kamplek som belöning (oftast) kanske därför han skäller istället för att utföra komandot jag bett honom att utföra?
 
Prinsen har tråkigt nog inte bajsat någonting idag, kan bero på att magen är tom men imorgon får vi se. Av all ris han har ätit idag borde han skita som en häst imorgon! 
Han dricker vatten så jag är inte orolig på den fronten. 
 
Förhoppningsvis behöver vi inte uppsöka veterinär. Tack och lov. Nåväl ska hämta någonting att dricka och kolla lite vad som händer på facebook samt kolla in ett par bloggar. 
 
Ledsen för att det är dåligt med bilder på bloggen nu, är det inte storm ute imorgon så tar jag med mig kameran ut och fotar prinsen. Ska sätta kamerabatteriet på laddning nu med det samma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0