Fullt upp

Idag har vi hunnit med mycket, efter skolan begav jag och Cornelia oss mot affären som "lagade" min mobil. Imorse visade de sig att när jag skulle sätta på musik när jag hade headset i så var ljudet väldigt lågt samt att det endast kom musik ur ena luren. Jag testade att byta hörlurar och det var samma sak där. 
 
Så jag gick till affären och krävde att de skulle laga den. De tog emot telefonen så gick C, jag och hundarna in till stan, stannde utanför donken med hundarna medans C gick in för att köpa mat då hon var så hungrig. Vi gick iväg till ett par bänkar och satte oss, jätte bra passivitetsträning för hundarna, Walle tog det chill, låg ner och sov i princip. Izor la sig ner efter 20 min. Han ska ha koll på allt och kan inte riktigt slappna av. Fast iofs är det vakthundar som ska ha koll på saker och ting!
 
När hon hade ätit upp och vi hade pratat en tund gick vi till Gävleborgs zoo och snackade lite med personalerna, hundarna blev bortskämda med godis och sen gick C och jag och drack kaffe i butiken, då kom en av ägarna till butiken med 700g Eukanuba kex till Izor, vi tackar så! Vi öppnade påsen för att se om kexen var godkända och visst var dem det! Vi tackar och bockar för kexen och kaffet.
 
Sedan gick vi ner till trimmet och snygade till hundarna, Körde igenom Izor lite med en furminatior och sedan rakade Cornelia honom mellan trampdynorna med en rakapparat, efter det klippte hon bort päls som hade vuxit på tassarna, hade tänkt göra det när jag kom hem men det var lika bra att göra det på plats, och med riktiga saxar!
 
Det avslutades med lite glansspray i pälsen, inte för att det behövs men han luktade himmel av sprayen, han luktar jätte gott fortfarande!
 
Därefter gick vi till affären där jag lämnade mobilen och den var lagad. Testade med lurarna och det fungerade som det skulle. Tack och lov. 
 
Efter det gick Cornelia till sin buss och Iz och jag vandrade hemåt, när vi kom hem åt jag lite nudlar och sen tog vi det lugnt tills klockan var 8, då frågade Denise om vi skulle ta en promenad. Vi gick drygt 1,5 timme. Det var en skön och rolig promenad,, men f*n vad arg jag blev på Izor emellanåt. 
 
Kommer lite bilder frpn gprdagen i ett eget inlägg nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0