Det räcker nu

Kopierar det jag har skrivit på facebook.
 

Nu jävlar har jag fått nog. Hörde en massa smällaren utanför mitt fönster och såg 3 killar i kanske 10-13 års ålder som höll på. Klädde på mig och gick ut för att prata med dem, frågade dem vad de höll på med.
- Vi skjuter, fick jag som svar.
Sa till dem om de visste att det var olagligt att skjuta nu. JA svarade dem.
Sa åt dem att man får skjuta mellan kl 16.00-04.00 på nyårsafton och då fick jag som svar "men vi sköt inte då"
Då gav jag dom två alternativ, slänga fyrverkerierna de hade kvar eller att jag skulle ringa till polisen. De blev såklart rädda och lovade att slänga dem, men jag nöjde mig inte med det. Jag följde med dem till soptunnan och såg dem kasta allt de hade. Sen gick jag därifrån när de började gå, när jag såg att de var ifrån synhåll gick jag tillbaka, öppnade soptunnan och tog fyrverkerierna/smällarna, bröt söndet det som gick att bryta sönder och slängde det i en annan tunna.

Har inte dessa föräldrar något vett i huvudet? det är dom som åker på det. Dessutom riskerar barnen att få fingrarna bortsprängda. INTE nog med det så har jag faktist en hund som är väldigt rädd för fyrverkerier och jag vet att min hund inte är ensam om det.

Här kommer ett par bilder på Lisa från nyår 2010. Hon var så extremt rädd och stressad så hon bara hyperventilerade och skakade. Ska djuren behöva lida för vårat nöjes skull? De får smälla bäst fan de vill men på NYÅRSAFTON, inte en dag innan eller efter. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0