Brand

Usch vad läskigt, hörde att brandlarmet gick hos en granne, tänkte inte mer på det då brandlarmen är rätt så känsliga, efter en stunds pipande så började jag bli lite orolig. Pappa hade precis kommit in med Izor och sen gått, gick ut i hallen och kände en vidrig lukt. Öppnade ytterdörren och hela trapphuset var rökfyllt, stängde igen dörren lika fort och började gripas av panik. Efter att ha gått omkring lite i lägenheten så kommer pappa upp igen, han berättade att det hade brunnit hos grannen.
 
Barnen var ensamma hemma (inte gamla alls) och skulle laga mat, vipps så brann det. De hade fått tillåtelse att laga mat av föräldrarna, vilka puckade föräldrar låter sina småbarn laga mat själva? och varför i hela friden är de ensamma hemma?! det här kunde ha slutat väldigt väldigt illa. 
 
Tack och lov märkte pappa att det brann hos grannen så han skyndade sig upp med Izor och sprang sedan ner igen, han och en till granne ringde till brandkåren som tog en jävla tid på sig! Samt att de fick ut barnen ur lägenheten.
 
Hoppas föräldrarna har lärt sig något av det här och inte lämnar barnen hur som helst. 
Jag vill helst inte lämna djuren själva för sånna här saker kan hända! Och jag skulle absolut inte lämna ett sånt litet barn ensam och sedan åka iväg för att jobba. Nej fyfan. Är riktigt arg och less. 
 
Det gör ont i halsen när jag andas och det sticker i ögonen. Hoppas den här förfärliga rök försvinner snart.
 
Ska äta någonting, kl 15.30 har jag tid hos sjukgymnasten. Har redan bytt om så jag slipper göra det där.
 
och en stor eloge till dig pappa och grannen som hjälpte till. ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, vilken tur att din pappa kom hem!

Svar: Verkligen!
jätteläskigt när sånt här händer. Jag blev jätte rädd och tusen tankar snurrade i huvudet på mig när jag öppnade ytterdörren och var tvungen att smälla igen den på en gång.

Tänkte bara på hur jag skulle få ut djuren så fort som möjligt, men jag visste inte hur det såg ut längre ner i trapphuset och om den ens var möjligt för mig att få ut alla djuren och mig fort som bara den.

Nu slutade detta bra tack och lov. Ska från och med nu ha färdiga transportburar framme som jag kan kasta i djuren i om det skulle behövas vid nödsituation! Izor är det bara att dra över ett koppel på och skulle man inte hinna med det är det bara att håla i pälsen!
Mandana Veysi

2013-01-22 @ 13:21:04
URL: http://hundben.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0